• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Osäker på om det blir bättre av att avvakta nya deklarationen

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Hej,

Det här är min första trådstart. Nåväl, jag står inför ett svårt val. Först lite siffror.
Uc riskprognos 11,6% score 501 10ff.
2021
Inkomst 490k
Underskott 16k
2022
525k
Underskott 140k

Flesta ff togs i juni-augusti -22. Har en i april, någon i aug samt en som går ut i oktober (senaste ff). Lärt mig oerhört mkt de senaste månaderna, skaffat Kreddy och gjort en stor kunskapsresa sista halvåret. Dock så hade jag som dumbommen jag var sökt från flera håll ex lendo/Sambla och fler inom loppet av några dagar, därav många ff.

Jag funderar på om mitt höga underskott som snart kommer synas kommer sabotera mina chanser till samlingslån. Tänkte använda återbäringen till att sänka krediter men det kanske är en piss i Mississippi i jämförelse med denna stora avvikelse så summan av nya uppdateringen om en månad kanske blir oförändrad eller t.o.m. sämre.
Har annars möjlighet att hålla mig flytande ett litet tag till, men överväger starkt om jag ska söka medlemslån 350k och släcka en del eller ett större samlingslån på 600k. Jag har strax över 600k synligt och ca 300k utanför Uc. Inga anmärkningar eller misskötta krediter.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skuldfri2023

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Hej,

Det här är min första trådstart. Nåväl, jag står inför ett svårt val. Först lite siffror.
Uc riskprognos 11,6% score 501 10ff.
2022
Inkomst 490k
Underskott 16k
2023
525k
Underskott 140k

Flesta ff togs i juni-augusti -22. Har en i april, någon i aug samt en som går ut i oktober (senaste ff). Lärt mig oerhört mkt de senaste månaderna, skaffat Kreddy och gjort en stor kunskapsresa sista halvåret. Dock så hade jag som dumbommen jag var sökt från flera håll ex lendo/Sambla och fler inom loppet av några dagar, därav många ff.

Jag funderar på om mitt höga underskott som snart kommer synas kommer sabotera mina chanser till samlingslån. Tänkte använda återbäringen till att sänka krediter men det kanske är en piss i Mississippi i jämförelse med denna stora avvikelse så summan av nya uppdateringen om en månad kanske blir oförändrad eller t.o.m. sämre.
Har annars möjlighet att hålla mig flytande ett litet tag till, men överväger starkt om jag ska söka medlemslån 350k och släcka en del eller ett större samlingslån på 600k. Jag har strax över 600k synligt och ca 300k utanför Uc. Inga anmärkningar eller misskötta krediter.
Underskott är ju problematiskt. Samtidigt är du ju bla därför man söker samlingslån för att få ner kostnad och räntor. Tror det är rätt olika men ja högt underskott försämrar.
 

Hw77

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Oktober 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
121
Poäng
287
Underskottet kan du ju ta bort tills du har sökt ditt samlingslån. Sen när du fått samlingslånet så begär du ändring av deklarationen och tar ut ränteåterbäringen som du har rätt till.
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Underskottet kan du ju ta bort tills du har sökt ditt samlingslån. Sen när du fått samlingslånet så begär du ändring av deklarationen och tar ut ränteåterbäringen som du har rätt till.
Ahaaa. Även om jag inte begriper exakt hur man går tillväga så förstår jag principen. Har tyvärr redan deklarerat och utbetalning sker i veckan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp